arrow_upward

Шукати бізнес-площа у всій Україна

Fa1a4ddb03

Будівельні блоки бізнесу

05
вер.
2016
Nadiya Dubyna
Краудсорсинг є найновішим інструментом для рішення проблем, досліджень та маркетингу, який застосовують найкмітливіші компанії, щоб наблизитись до своїх бізнесових цілей.

Якщо подумати про галузь, що швидко рухається вперед та підкидає все нові виклики, котрі потребують постійних інновацій, виробництво іграшок, мабуть, не те, що першим спадає на думку. Але виявляється, що підтримувати інтерес дітей та дарувати їм радість від нових забавок може бути непростою справою, якою компанія Lego займається з моменту свого заснування у 1932 році.

Завдяки інтернету їхнім найновішим рішенням для цієї проблеми є використання популярного бізнес-підходу, що залучає сторонніх людей до генерації свіжих бізнес-ідей. І хто ж ті люди, до яких звернулись у Lego? Їхні клієнти.

Lego Ideas - це веб-платформа, що заохочує користувачів створювати власні нові дизайнерські концепції та презентувати їх іншим людям, - і завдяки їхнім голосам втілені в життя ідеї опиняються на полицях магазинах, де їх можна придбати. Це лише один успішний приклад краудсорсингу - важливої нової концепції для всіх секторів бізнесу. 

Теорія спільноти

Сюзане Рубек - відома данська авторка книжки про феномен краудсорсингу.   Susanne Author

"Це інноваційний спосіб ведення бізнесу та альтернативний метод вирішення конкретних проблем чи задач. Це надзвичайно хороший шлях поєднати передові знання, найкращі ідеї та справді ефективні рішення", - каже вона.   

Краудсорсинг може бути надзвичайно різноплановим, але спільною рисою завжди є те, що люди, компанії чи організації розміщують запит чи "відкритий заклик" на платформі для генерації ідей. Тут вони можуть попросити когось, хто не належить до їх звичної мережі, допомогти знайти найкраще рішення для непростої задачі.

Це підхід можна застосовувати й усередині компаній, де інша, аніж зазвичай, група працівників може згенерувати нестандартну ідею. Як каже Сюзане, "компанії, що використовують краудсорсинг, є не лише найбільш інноваційними та передовими, але й найрозумнішими."  

Для чого це використовується? 

Немає жодних обмежень щодо використання краудсорсингу: розробка продуктів, покращення послуг для споживачів, генерація маркетингових ідей, - цей список просто невичерпний.

Scandic Hotels використали сайт під назвою deahunters.dk, щоб придумати, як збільшити обізнаність користувачів про їхні переговорні кімнати.

Деяким компаніям вдалось побудувати увесь свій бізнес та рішеннях, отриманих через краудсорсинг. Серед інших, майбутня готельна мережа Amberlair будує цілу концепцію, опираючись на свою "спільноту". Локація готелів, декор та система постачання будуть базуватись на ідеях користувачів. 

Переваги краудсорсингу

В процесі краудсорсингу найбільш інноваційні думки приходять з цілком неочікуваних місць, каже Сюзане Рубек. "Якщо ви зажди шукаєте рішення традиційним шляхом, то не зможете скористатись цінним банком ідей, що наповнюється через краудсорсинг."


Найкращі ідеї приходять від людей, професійні знання яких дотичні, або не пов'язані з вашою сферою", - пояснює вона.  

"Неспеціалісти часто бачать те, що не помітили спеціалісти, але останні можуть далі розвинути цю цінну ідею, як тільки отримають її."

Окрім того, що краудсорсинг пропонує доступ до перспективних ідей, він дає можливість передбачити розвиток негативних сценаріїв в галузі. Салім Ізмаїл, засновник Університету Сингулярності (Singularity University), розповів виданню The Wall Street Journal, що цей феномен може стати для компаній ключем і до інновацій, і до виживання.  

Оскільки залучаються споживачі, краудсорсинг дає можливість розробити рішення, що максимально пристосовані до їхніх потреб. Водночас, з точки зору маркетингу та брендингу, компанія презентує себе на потенційних ринках в інноваційний спосіб. І вишенька на торті: краудсорсинг зазвичай надзвичайно дешевий, а у деяких випадках й зовсім безкоштовний.

Поради для вашого краудсорсингу

Якщо ви хотіли б почати краудсорсинг, важливо ретельно підготуватись, каже Сюзане Рубек. Це не легкий короткий шлях, а новий спосіб роботи, котрий, як і все інше, вимагає підготовки.

Перш за все, ретельно виберіть свою "спільноту". Важливо охопити бажаний сегмент, але водночас не варто відгороджуватись від ідей, що можуть прийти від цілком несподіваних груп людей.  

"Не потрапте в пастку під назвою "експерти". Існує популярна теорія, що люди, котрі мають глибокі знання в певній галузі, є саме тими, котрих варто питати. Це не завжди спрацьовує. Звичайно, їхньою думкою варто цікавитись, але на рівні з іншими. Дослідження чітко вказують на те, що відповіді на найновіші виклики часу часто приходять з неочікуваних напрямків", - наголошує Сюзане Рубек.

Навіть більше, у вашому "відкритому заклику" важливо ставити прості питання, додає вона. "Хай все буде просто - не просіть вашу спільноту про багато речей одночасно.Тоді ви або не отримаєте потрібних відповідей, або вони будуть розпорошені по всіх напрямках."

Орієнтація на клієнтів

Найважливішою річчю, як завжди, є повага до клієнтів. При дослідженні споживчих якостей продукту зажди збирайте ідеї в тої "спільноти", якій збираєтесь його потім продавати. Компанія BMW презентувала функцію для споживачів на своєму сайті Connected Drive, котрий отримує ідеї щодо дизайну та персоналізації автомобілів від людей, які займаються їх дослідженням.  

Почати не так вже й важко. На сайті BoardofInnovation.com можна дослідити різноманітні способи краудсорсингу та платформи, на яких це зручно робити, - а їх існує чимала кількість.  Якщо ж ви не знайдете потрібну, то завжди можете скористатись прикладом Lego та створити нову.

Прочитайте більше про краудсорсинг: 


Research & Development platforms
Deloitte: Disrupt Your Market with Crowdsourcing
Forbes: The Couple behind the world's first Crowdsourced boutique hotel wants input, not just money.

<< Подивитися всі новини