Після року обмежень, спричинених covid-19, гнучкі офіси виявились переможцем на ринку після пандемії, та найпопулярнішим вибором серед малого бізнесу, молодих стартапів, фрілансерів, тощо.
Все більше середніх та малих підприємств обирають гнучкі, готові до роботи офісні приміщення з короткостроковими договорами, що дозволяють легко призупинити чи припинити оренду. Також, вони отримують професійного орендодавця, що бере на себе управління експлуатацією приміщень.
Згідно з новим опитуванням MatchOffice Client Survey 2021, кількість респондентів, які підтвердили, що користувались своїми офісами від початку пандемії, зросла більш ніж вдвічі – з 16% минулого року, до 34% в 2021.
Переважна більшість опитаних все ще працюють з дому. Але, очікується, що чим більше офісних працівників буде вакциновано, тим більше з них повернеться до своїх офісів.
"Від початку пандемії, коворкінги та гнучкі офіси здобули цінний досвід та навчились оптимізовувати свої простори, щоб відповідати вимогам орендарів щодо безпеки, гнучкості, та рентабельності.
"Стає зрозумілим, що гнучкі офіси на шляху до лідерства в іноваційних гібридних моделях організації роботи на ринку комерційної нерухомості," підкреслює СЕО компанії MatchOffice, Джейкоб Дальхофф.
Після понад року обмежень, спричинених covid-19, гнучкі офіси виявились переможцем на ринку після пандемії, та найпопулярнішим вибором серед малого бізнесу. Photos: BLOXHUB |
MatchOffice Client Survey 2021 базується на опитуванні понад 1,000 офіс менеджерів з понад 23 країн Європи та проводиться сьомий рік поспіль.
Щорічний звіт підтверджує, що навіть після коронавірусної кризи, гнучкі офіси продовжують приваблювати колишніх та нових орендарів, зокрема завдяки ультра-коротким контрактам, та іншим гнучким умовам оренди.
У своїй останній розсилці новин, найбільший світовий агент у сфері комерційної нерухомості, CBRE, звітує, що пройшовши через кризу на ринку, спричинену коронавірусом, гнучкі офіси відіграватимуть ключову роль в адаптації портфоліо різних фірм до нових гнучких способів роботи.
Згідно з опитуванням, проведеним в США, 37% з 1,250 компаній-респондентів з понад +500 підлеглих зачинили свої офіси назавжди від березня 2020 року, 32% зачинили частину своїх офісів, в той час, як 41% зменшили існуючі офіси.
Протягом 21-місячного періоду COVID-19 вісім із 10 користувачів гнучких офісів працювали наодинці або в компанії лише одного колеги. Graphic: MatchOffice Client Survey 2021 |
Інші світові опитування вказують на те, що після багатьох місяців роботи з дому, працівники вимагають значно гнучкіших умов роботи в офісі, ніж до пандемії.
Деякі офісні працівники все ще працюють з дому на постійній основі, але все більше працівників повертаються до своїх офісів, входячи в нові гібридні моделі роботи з гнучкими опціями та зручностями.
Опитування MatchOffice Client Survey 2021 також показує, що вісім з 10 користувачів гнучких офісів працювали наодинці або в компанії лише одного колеги протягом пандемії. 16% працювали в офісі з трьома-чотирма колегами.
55% опитаних офіс менеджерів поділились планами продовжити договір оренди, порівняно з лише 21% у минулорічному опитуванні.
Приблизно 70% респондентів відзначили можливість збільшувати чи зменшувати свій робочий простір швидко та без зайвих зусиль, як вагому перевагу гнучких офісів.
"Гнучкі офіси завжди були лідерами на ринку, коли йшлося про дизайн та адаптування робочого простору до різноманітних вимог та потреб користувачів, каже" MatchOffice CEO Jakob Dalhoff praises. |
"Вже понад півтора року, більшість офісних працівників мали можливість працювати в комфорті власних осель. Тому, для гнучких офісів стало як ніколи важливим могти відповідати цьому рівню комфорту.
Але, гнучкі офіси завжди були лідерами на ринку, коли йшлося про дизайн та адаптування робочого простору до різноманітних вимог та потреб користувачів. Саме тому, цей ринок виглядає таким яскравим в пост-пандемічних реаліях," підкреслює Джейкоб Дальхофф. ●
MatchOffice Client Survey 2021:
Read more:
MatchOffice Client Survey 2020
MatchOffice Client Survey 2019
MatchOffice Client Survey 2018
MatchOffice Client Survey 2017